شرکت مکش و دهش

ساخت وبلاگ

 

هواکش چیست و چگونه کار می کند؟

مانند تمام سیستم های تهویه مطبوع ، این اصل همانطور باقی می ماند که به وسیله هواکش گرما از یک منطقه خارج می شود و هوای خشک سرد را جایگزین می کند و هوای گرم به طور معمول از جو خارج می شود.

عملیات اساسی

هواکش براساس اصول تبدیل فاز کار می کند ، یعنی تبدیل ماده از یک حالت (یا فاز) ماده به حالت دیگر ، مانند زمانی که یک ماده از مایع به یک گاز تغییر می کند. هنگامی که یک مایع در تغییر گاز رخ می دهد ، گرما جذب می شود. برعکس ، هنگامی که مواد از گاز به مایع تغییر می کنند ، گرما را آزاد می کنند. هواکش در اصل دستگاهی است که تبدیل فاز را مجبور می کند و از اصول انتقال حرارت حاصل از آن برای خنک کردن ساختمان ها استفاده می کند.

هواکش می تواند یک ساختمان را خنک کند زیرا گرما را از هوای داخل خانه خارج می کند و آن را به خارج منتقل می کند. فن هواکش که در قسمت خارجی هواکش قرار دارد ، هوای بیرون را از سیم پیچ گرم می کند و گرما را از مبرد به هوای بیرون منتقل می کند.
بیشتر سیستم های هواکش دارای پنج جزء مکانیکی هستند:
کویل تبخیر کننده
مبرد شیمیایی

کندانسور

کمپرسور

سیم پیچ کندانسور

یعنی آنها از یک قسمت "گرم" یا واحد کندانسور تشکیل شده اند - از جمله سیم پیچ کندانسور ، کمپرسور و فن - که در خارج از خانه شما قرار دارد یک طرف "سرد" که در داخل خانه شما قرار دارد.

هواکش از اجزای زیادی تشکیل شده است که اصلی ترین آنها یک کمپرسور سیال ، یک کندانسور و یک سیم پیچ تبخیر است. ما یک نکته را در چرخه هواکش انتخاب خواهیم کرد و توضیح می دهیم که چگونه حرکت مبرد از طریق سیستم برای خنک کردن یک ساختمان کار می کند. کمپرسور یکی از مهمترین قطعات تجهیزات موجود در سیستم هواکش است.

تمام سیستم های تهویه مطبوع از یک ماده خاص برای انجام مراحل تبدیل فاز استفاده می کنند. این ماده مبرد نام دارد و درون لوله هایی وجود دارد که در کل سیستم تهویه هوا جریان دارد. مبرد پس از خروج از سیم پیچ اواپراتور به کمپرسور سیستم به شکل بخار گرم کشیده می شود.

مهمترین وظیفه نگهداری که از راندمان هواکش شما اطمینان حاصل می کند ، جایگزینی یا تمیز کردن فیلترهای هواکش به طور معمول است. فیلترهای کثیف هواکش، جریان هوا را مسدود کرده و راندمان سیستم هواکش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

هواکش ها در انواع مختلف و کارآیی در دسترس هستند. در صورت استفاده مداوم از تهویه مطبوع، فیلتر یا فیلترهای هواکش خود را هر دو ماه و یا دوبار در طول فصل خنک کننده تمیز یا جایگزین کنید.

کمپرسور به عنوان پمپ عمل می کند و باعث می شود مبرد از طریق گاز و با فشردن این گاز ، فشار و دمای مبرد را بالا می برد. این گاز پر فشار سپس سری لوله کشی با فن است که هوا را به بیرون از کوئل می کشاند.

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : هواکش چیست,هواکش ها در انواع مختلف, نویسنده : mackesh mackesh-dahesh بازدید : 237 تاريخ : 24 اسفند 1398 ساعت: 22:29